joasia.reismee.nl

Ubud

Omdat ik toch graag wat meer cultuur wil zien vertrok ik vanochtend naar Ubud. Meteen hing daar een prettige sfeer. Heb een mooie hotelkamer en heb meteen al wat leuke mensen ontmoet. Het eerste wat ik wilde zien was the monkey forrest. Dit is een oude Hindu Tempel die lange tijd niet meer gebruikt werd. De naam zegt het al, hier zitten overal tamme apen. Ik heb wat bananen gekocht en meteen kwamen er een paar apen aangestormd. Ze hebben hele slimme manieren je de bananen afhandig te maken. Wel heel grappig, ze klimmen gewoon op je. Ook kwam ik een kennelijk hongerige shagereinige oude aap tegen die geen zin had in een spelletje en simpelweg de banaan uit mijn hand rukte. Na een korte pauze ging ik met de hotel eigenaar Door bali heen. Na eerst prachtige rijstvelden gezien te hebben kan ik aan bij een koffie plantage. Eerst kreeg ik een interessante tour waar ik banaan, koffie en nog veel meer vast kan houden en ruiken. Op deze plantage maken ze ook de Civet koffie. Ook heb ik nog foto's van de civetkat genomen en die volgen later. Ik kreeg een uitgebreide drink en eet tour met organische thee/koffie en chocolade waar geen melk of suiker in zat. Erg lekker allemaal. Voor een kleine meerprijs mocht ik ook de Civet koffie drinken. Dit sloeg ik niet af. En wat denk je het was inderdaad veel lekkerder dan de andere koffie die ze bedienden, maar het smaakte exact het zelfde als mijn favoriete oploskoffie. Daarna nog een prachtige waterval gezien en als laatste, ben ik in een mooie Hindoe Tempel geweest. In de avond besloten we nog uit te gaan naar een jazz bar. Terwijl wij daar naartoe liepen kwam er opeens een Hindu optocht voorbij, dit was precies zoals je het in films ziet, erg indrukwekkend. Ik ging niet al te laat slapen, want had voor morgen een fietstocht geboekt waar je ongeveer negen uur langs Door bergen fietst terwijl het 30 graden is en je een luchtvochtigheid percentage van meer dan 80 procent hebt.

Reacties

Reacties

T & J

jo, wij zijn ontzettend benieuwd naar die kat; kom maar op!!

Anton

Jo Johannes!!
Wat ontzettend leuk om te lezen! Ik kan je trouwens aanraden de zonsopgang te kijken vanaf mount batur. De slapende vulkaan. Wij hadden dit vanuit ubud gedaan. Je word dan om 3 uur snachts opgehaald dan rij je naar de berg en moet je eerst omhoog hiken. Ik laat me mail achter want ben erg benieuwd naar je verhalen dus keep us posted. Ontzettend veel Plezier!!

Gr Anton

Anton

Oja en neem een massage bij Nur Salon op jl hanoman. Best massage ever!

inezantingh@hotmail.com

HadieJo, wat leuk om te lezen allemaal! Jongen, wat zal jij het zwaar hebben op die fiets....maar we kennen je, jij bent voor geen kleintje vervaard! Heb je er ook foto' s van? Hoop op meer van die leuke verhalen, dan begint mijn dag echt goed! Hoorde net op de radio dat een Nederlandse een beeld heeft vernield on Angkor Wat.....misschien moet je je daar maar als Belg voordoen, alhorwel, hrt duurt nog even . Nou,ik ga maar weer eens nasr de grijze Hollandse lucht kijken. ....:) veel liefs en ik hoop dat je erg geniet! Xxxmama

inezantingh@hotmail.com

Sorry voor die tikfouten, had mijn bril niet op!

Anouk

Hoi Johannes. Wat ontzettend leuk om jou ervaringen en verhaal te lezen. En wat schrijf je leuk. Misschien nog eens een boek! Gr Anouk. Fijne dag.

David

hee Jo, goed bezig! Blijven bloggen hoor! Wat een leuke avonturen beleef je!

jeroen

Zakjes koffie is dus toch exclusiever dan je dacht. Leuk man van die apen en tempels. Jij vermaakt je wel dat is duidelijk. Have fun

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!