joasia.reismee.nl

Bangkok en Chang Mai

Heb veel verhalen gehoord over Bangkok, maar na Jakarta vindt ik het een verademing. Lekker rustig en goed geregeld! Op mijn eerste dag bezoek ik de Wat Arun en de Wat Pho. Wat betekend tempel. De eerste tempel is een soort piramide met allemaal mozaïeken. Echt een lust voor het oog. Daarna de wat Pho is totaal anders. Dit is een tempel met een 200 meter groot Buddha beeld. Daarna besluit ik een stadswandeling te doen. Omdat Bangkok een makkelijke stad is on doorheen te wandelen. Duurt mijn toch zeven uur. Ik had mij helaas niet gerealiseerd dat slippers daar niet helemaal voor gemaakt zijn. Savonds besluit ik om nog uit te gaan in Bangkok. Had gelezen dat prostitutie verboden was in Thailand. Daar kon ik niet zo veel van merken. De volgende dag ging ik naar grand palace, en wat Phrae Kaew. Dit is een enorm complex wat echt ondanks dat het redelijk nieuw is ongelooflijk indrukwekkend is. Hierna vindt ik het voorlopig genoeg voor Bangkok, en vlieg ik naar Chang Mai. Deze stad doet mij een beetje aan Haarlem denken, lekker overzichtelijk, en toch veel te doen. Ik boek meteen een night safari tour, omdat ik daar allemaal goede verhalen over hoor. Toch is dit iets minder spectaculair dan wat ik eerst dacht. Ik ging er vanuit dat we met een jeep offroad allemaal dieren zagen. De safari was een park wat helaas ingesteld was op Chinezen. Toen ik binnen kwam, en wilde dieren verwachte kreeg ik eerst een show met line dancing ladyboy's te zien. Gelukkig gingen we daarna met een soort open tram Door het park heen. Je kon giraffe's, zebras en meer dieren aaien en eten geven.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!