joasia.reismee.nl

Gili eilanden en Yogjakarta

Omdat het Internet op de Gili eilanden steeds uitviel heb ik al een paar dagen niets laten horen. De tour die ik geboekt had ging naar Gili Trawagang. Omdat elke vorm van gemotoriseerde voertuigen verboden zijn op de Gili eilanden weet ik nu Hoe mensen zich in Nederland gevoeld hebben voor de industriële revolutie. Na enkele keren dat ik mijn tenen heb open gehaald omdat ik aangeschoten Door het donker een stuk steen niet zag liggen went het voor de rest snel. De zee is zoals een windows achtergrond, erg mooi, alleen ook hier haal je je overal aan open. Heb een duik cursus gevolgd, en kwam er achter dat ik er niets aan vond. Ben vandaag in Yogjakarta op java aangekomen. Meteen even wat dingen gezien. Zoals fort Vredeburg, het waterpaleis en Kraton. Fort Vredeburg was lang het bestuur centrum van de regio. Nu is het een museum wat vooral veel aandacht besteed aan de onafhankelijkheid van Nederland. Ook is hier een ruime met poppen van Indonesische en Nederlandse soldaten tijdens de politionele acties met geluid en licht erbij. Daarbij denk ik aan mijn opa die daar ook heeft gevochten. Kraton is het paleis van de sultan van Yogjakarta, en nog steeds is de sultan ook de gouverneur van Yogjakarta. Een prachtig paleis waar de geschiedenis van het sultanaat mooi staat beschreven. Morgen is er carnaval en daarna Ga ik Mount Brono beklimmen.

Reacties

Reacties

ine

HadieJo, wat leuk om weer van je te horen! Dacht wel zoiets, dat er geen internet was, maar fijn dat we nu weer weten hoe en wat. Superleuk om je zo te volgen en wat een mooie foto's ook! Ziet er goed uit! Veel liefs uit een zeer stormachtig en nat Nederland!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!