joasia.reismee.nl

Chang Mai 2

Gisteren en de dag daarvoor heb ik mij vooral in de jungle opgehouden. Eerst ging ik naar een olifanten opvangcentrum, en daarna naar een berg stam daar in de buurt. Wat bijzonder was, dat je de olifanten mocht masseren en wassen. De kudde bestond uit een Chinees gezin, of te wel een vader, moeder en een baby olifant. Hoewel de baby olifant er schattig uitzag woog deze toch 300 kilo. Daarna naar het dorp gegaan midden in de jungle. Omdat het non stop regende en het best koud was hield ik mij vooral bezig met het maken van een goed vuurtje. Na allemaal organische en zelf gemaakte dingen gegeten en gedronken werd ik op het eind een beetje ziek. Vooral hoofdpijn en maag problemen. Toen ik terug kwam moest ik nog een nieuw hotel vinden omdat alles vol zat in verband met het lichtjesfeest. Gelukkig vond ik na een zoektocht een hotel met warme douche. Vandaag was de finale van het lichtjesfeest. Eerst was ik bang dat dit een soort Aziatische versie van het bloemencorso was, maar dit was echt te gek. Wel voelde ik me nog ontzettend beroerd, en hield niets binnen. Ik wist dat er een Nederlands café in de buurt was, die ook friet en kroketten had. Ik dacht als ik mij dan toch slecht voel kan ik maar beter iets eten waar ik plezier van heb. Ik nam een biertje met bitterballen en friet. Hierna voelde ik mij als herboren, was weer helemaal gezond en genoot nog van het einde van het lichtjesfeest. Morgen ga ik naar Chang Rai, en daarna naar Laos.

Reacties

Reacties

ine zantingh

Doctor Jo in the jungle! Gaat het echt weer goed met je?De frietbakkers kunnen een nieuwe slagzin maken op basis van jouw verhaal! Gaat het even niet? Neem een lekker zakje friet! Last van maag of gal? Eet een bitterbal! Voel je je pet, neem een heerlijke kroket! Enzovoort enzoverder Pas op jezelf he, liefs mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!